Veelgestelde vragen
Wat is de juridische structuur van Alterjob?
Alterjob wordt sinds 2008 beheerd door Alterjob N.V., een Belgisch bedrijf gevestigd in Oude molenstratt, 66, 1160 Oudergem. Het ondernemingsnummer is BE0 899 673 812.
Moet u al klant zijn om een bestelling te plaatsen op Alterjob?
Nee. Als u nog nooit een vacature op Alterjob heeft geplaatst, zal ons team het account van uw organisatie aanmaken en daar uw eerste vacature plaatsen. U ontvangt vervolgens uw inloggegevens voor toegang tot uw dashboard.
Kunnen alle organisaties publiceren op Alterjob?
Nee. Alleen organisaties die doelstellingen van openbaar nut nastreven kunnen op Alterjob publiceren: verenigingen, lokaal of internationaal, administraties (lokaal, regionaal, gemeenschaps- of federaal), instellingen (cultuur, gezondheidszorg, onderwijs, onderzoek, beleid, enz.), stichtingen van openbaar nut en niet- -gouvernementele organisaties.
Bedrijven die maatschappelijke doelstellingen nastreven kunnen ook op Alterjob publiceren: bedrijven in de sociale en solidaire economie, bedrijven actief in milieubescherming en duurzame ontwikkeling, in de circulaire economie en/of in de landbouw en biologische voeding.
Moet ik vooraf betalen voor publicaties?
Nee. Na uw publicatieopdracht ontvangt u een factuur die u binnen 2 weken na het online plaatsen van uw vacature moet betalen.
Voor organisaties die dat willen, is het echter mogelijk om publicatiecreditpakketten te bestellen, waarmee
- Profiteer van voordeligere tarieven (vanaf 10 publicatiecredits)
- geen hiërarchische en financiële validatie voor elke publicatie hoeven te verkrijgen
Deze publicatiecredits blijven onbeperkt geldig. Indien nodig kunnen ze meerdere jaren worden gebruikt.
Voor informatie over onze publicatiecreditpakketten (van 10 tot 250 advertenties), kunt u contact met ons opnemen via
support@alterjob.be
Moet ik mijn vacatures zelf invoeren?
Ja, maar ons team kan dit voor u regelen, op basis van de verzonden documenten (bij voorkeur .doc of webpagina, .pdf als dit anders niet mogelijk is), tegen een meerprijs van € 100,- excl. BTW.
Moet ik extra betalen om mijn vacature in 2 talen te publiceren?
Nee. U kunt uw aanbieding zonder extra kosten in 1 of 2 talen publiceren.
Is het mogelijk om een advertentie voor meerdere vacatures te gebruiken
Ja, alleen als het dezelfde functie is voor dezelfde locatie, waarvoor de inzet van meerdere mensen nodig is. Anders is het noodzakelijk
om zoveel advertenties te publiceren als er functie-/locatieparen zijn.
Kan ik mijn vacature na publicatie wijzigen?
Ja, met uitzondering van de titel, kunt u uw vacature op elk moment wijzigen.
Let op: het is niet toegestaan om een oproep tot sollicitaties voor de ene functie te vervangen door die van een andere functie.
Is het mogelijk om mijn vacature opnieuw te activeren nadat deze is gedeactiveerd?
Ja, u kunt het zonder extra kosten opnieuw activeren, onder 2 voorwaarden:
- De sollicitatiedeadline lag vóór de vervaldatum van uw advertentie en uw vacature werd door ons systeem gedeactiveerd.
- U verlengt of verwijdert de vervaldatum van uw vacature door de aanbieding via uw dashboard te wijzigen en de publicatie ervan opnieuw te starten.
Voorbeeld: op 15 april werd een “2 maanden”-publicatie online geplaatst. De deadline voor het versturen van sollicitaties is 1 mei. De advertentie wordt automatisch gedeactiveerd op 2 mei, maar kan opnieuw worden geactiveerd tot 15 juni, of tot een nieuwe deadline voor het indienen van aanvragen die u vóór 15 juni heeft ingesteld.
Wanneer wordt mijn vacature gedeactiveerd?
Vacatures worden automatisch gedeactiveerd de dag na de deadline voor het verzenden van sollicitaties vermeld in de aankondiging. Als er geen vervaldatum is ingesteld, worden de aanbiedingen aan het einde van hun geldigheidsduur gedeactiveerd.
Ik heb een inkooporder (of een prijsofferte, een offerte) van Alterjob nodig voor mijn inkoopafdeling voordat ik een bestelling kan bevestigen en/of de factuur kan uitreiken, is dit mogelijk?
Ja. Neem contact met ons op via
support@alterjob.be, wij zullen het benodigde document opstellen zodat u voorafgaande validatie kunt verkrijgen van uw aankoopafdeling voordat u uw bestelling plaatst en /of het uitreiken van de factuur. Wij noteren de referenties die u graag vermeld ziet.
Is het mogelijk om een betalingstermijn langer dan 14 dagen te verkrijgen?
Ja. Indien uw organisatie betalingstermijnen hanteert van meer dan 14 dagen, kunt u dit ons vooraf laten weten bij het bestellen. We accepteren het nog steeds voor alle overheidsdiensten en voor instellingen met meer dan 100 werknemers.